środa, 5 czerwca 2013

19. Co znaczy "kolekcjoner"

Siemm!
Dawno nie pisałam not tak często xD Kurde, muszę się poprawić, bo to wstyd, 20 not jak wszyscy mają po 100 xD
W tym tygodniu zacznę robić domek dla LPS z kartonu <D Ostatnio to robiłam..rok temu? Postaram się zrobić zdjęcia i zrobić o tym notkę. Muszę też wziąć się za "Ziyę" i zrobić sesję LPSom. Niedługo także notka z moimi rysunkami ^^ Teraz potrzebuję kilku "pisemnych" pomysłów, żeby nie było zbyt obrazowo. Więc jakby ktoś miał specjalne życzenia, np. oceny jakiegoś kształtu albo rozpisanie się na jakiś temat to chętnie wysłucham Waszych próśb :3
~~~~~
PSy ;D
July: A bo ja wiem, filozoficzna. W porównaniu do ciebie, mamo, to ja jestem wręcz ignorantem w sprawach filozofii xD Tak troszkę ;_; Geez, czytam tego komenta któryśtam raz i dopiero mam skojarzenia .-.
Rainbow: A ciebie to wiem, pytam tych nie-askowych xD A już zapłaciłaś za ten zestaw? <D
Mental: No prob C: Tak wyszło xD To była aluzja do Bathonowej rodzinki xD
Iga2000: Hahaha, cytat na pół koma <D Wiesz, nie jestem pewna, czy ja jestem porąbana pozytywnie ;_;
eLeN: Nie zjedzcie mnie za tą długość notki! Błagam D: Ale LPS czy coś innego? <D
YuKa: Przepraszam! D: Btw. wiesz,że Yuka to japońskie imię, chyba męskie? xD
~~~~~
Dobra. Widzę, że spodobało się Wam Kate'owe filozofowanie, ale długość noty niekoniecznie. Więc dziś też dość filozoficzny temat, i także dość delikatny, a mianowicie o osobach zwanych kolekcjonerami.

Kim jest kolekcjoner?
Dla ludzi z otoczenia: dziwny znajomy, który łazi po podwórku z aparatem i co chwila cyka jakieś zdjęcia, rzadko zaprasza innych do siebie i mówi, że ma pasję, tylko nie powie jaką. Albo inaczej: taki jeden, co nadal zbiera te figurki, jak im tam. Nie wstydzi się tego, i czasem nawet śmieją się z niego za plecami, ale on nic sobie z tego nie robi, bo wie, że jego przyjaciołom to nie przeszkadza. Podobno nawet udziela się na jakiejś stronce i wrzuca do sieci filmiki z tymi zwierzakami.
Kim jest dla innych kolekcjonerów? Tą fajną blogowiczką, która ma tak dużo LPS, a nawet kilka z serii Punkiest i Brooke z Popular! Tym kolekcjonerem, co prowadzi takiego zarąbistego bloga. Tą dziewczyną z YT, która ma genialne seriale. I przede wszystkim, wszyscy jesteśmy niezastąpionymi ludźmi.

Co trzeba zrobić, by być dobrym kolekcjonerem?
Kochać figurki LPS,mimo upływu lat. Powinien mieć wielką wyobraźnię, żeby te wszystkie zwierzaki ożywić. Pamięć, żeby zapamiętać wszystkie imiona. Powinien szanować swoje figurki i nie niszczyć, nie przerabiać ich ot tak, z nudów. Prawdziwy kolekcjoner walczy o każdą figurkę, na której mu zależy, na allegro, denerwuje się, gdy w sklepie nie ma fajnych LPSów. Prawdziwy kolekcjoner, gdy nadejdzie jego czas podziękuje wszystkim za kilka lat spędzonych z nimi, nie stwierdzi że "LPS są dla dzieci i wszyscy co je zbierają to idioci". I najważniejsze- prawdziwy kolekcjoner powinien mieć pasję.

Inne cechy charakterystyczne kolekcjonerów?
Częste jest zamiłowanie anime,mangą i MLP FiM. Dużo siedzi na internecie. Lubi robić małe rzeczy, np. książki czy szafki. Używa dziwnych słów, np. fufnie. Często jest na GG, ale z nikim nie gada. Często nie jest na bieżąco ze śmiesznymi filmikami i obrazkami z internetu.
Rada dla znajomych podobnego osobnika: nie wysyłajcie go do psychiatryka tak od razu! Poczekajcie na satyra i zabierzcie go do Obozu Herosów, uważając, by po drodze coś go nie zjadło  Spytajcie go, czy dobrze się domyślacie. A żeby być 20 % coller w jego oczach, możesz oddać mu kilka swoich figurek. Ale to tylko takie sugestie.

Kto, według mnie, nie jest kolekcjonerem? 

Amerykanie kupujący LPSy tylko po to, żeby zrobić z nich przeróbki. Ludzie ślepo zapatrzeni w pomysły Hasbro, którzy nie mają na tyle rozumu, by wyrazić swoje zdanie na temat jakiejś figurki, tylko bez gadania ją kupują żeby być bardziej cool. Pokolenie G3, bo osobiście uważam tę generację za raczej marną podróbę LPS. Hejterzy typu Fafikowa (ona wgl zbierała LPS?xD).


Najbardziej rozpoznawalni kolekcjonerzy?


  • Love/Mentalista, czyli po prosu nasz Tomek. Zasługuje na umieszczenie tutaj ze względu na olbrzymią kolekcję i ciekawą twórczość. (pomijając jego specyficzny styl bycia, nazywany przez gimbusów "kujoństwem")
  • Iga/SuzanaGinger za długie lata spędzone na blogu i również za wspaniałą kolekcję i popularny kanał na YT.
  • July, czyli moja była idolka (...no dobra, nie taka była ;-;). Za j-l i c-l, i za to, że jest zajebistą osobą xD
  • BullcioManiak za chyba najpopularniejszego bloga o LPS. Szczerze? To od l-p zaczęła się moja przygoda z blogowaniem xD
  • London za popularny kanał na YT i k-l.
  • LPSFanka (kurr, tęsknię za nią ;-; Ktoś wgl wie, co się z nią stało?..) za bloga.
Wymieniłam tych najpopularniejszych (kolejność dowolna). Większość z nich była z nami już za czasów pierwszych forów, które wspominam wręcz z łezką w oku, chociaż przecież byłam wtedy cholernie dziecinna i byłam totalną nowicjuszką. Mogłabym wymienić jeszcze np. CarmelLPS, PepsiLPS, ale nie jestem obeznana z ich twórczością, może dlatego, że nie mają bloga, a takich kolekcjonerów cenię najbardziej. Jest jeszcze całe mnóstwo kolekcjonerów, chyba nie muszę ich wymieniać. Teraz wszystkie blogi tak naprawdę cieszą się podobną popularnością, bo blogowiczów jest coraz mniej, więc każdy komentuje każdemu.

Co można by zmienić w obecnych kolekcjonerach?
Śmiem twierdzić, że aktywne kolekcjonerstwo powoli zamiera, przynajmniej takie są moje odczucia. Ci, którzy są z nami od czasów forum zaniedbują swoje blogi, porzucają je. To smutne, ale cóż poradzić, kiedy coś się w tobie wypala? Jak było kiedyś? Notatki co dzień, siedzenie do późna, żeby pogadać na forum, opisywanie swoich zabaw, mnogość zdjęć ukochanych figurek, konkursy,blogi naszych ulubieńców, blogi-szkoły dla LPS i blogi z adopcjami LPSowych ikonek...Tego już nie ma. A szkoda. Może i część z tego była bardzo dziecinna, ale to piękne czasy były. Owszem, mamy nowe pokolenie kolekcjonerów, ale nie ma ono takiego wzoru jak np. ja! Nie oszukujmy się, złoty wiek kolekcjonerów już minął. Ale czy da się to zmienić? Moim zdaniem tak. Trzeba ciężko pracować, starać się, żeby ktoś kiedyś jeszcze poczuł tę radość, euforię gdzieś tam w serduchu, kiedy będzie podczas letniego wypoczynku cykać LPSom fotki, kiedy będzie spisywać swoje przeżycia z LPS...możemy pomóc kolekcjonerstwu wytrwać!

Moją radą na dzisiaj, i nie tylko, bo mam nadzieję, że będzie ona nam wszystkim przyświecać jeszcze długo, jest: pielęgnujmy kolekcjonera w sobie! 

~~~~~
Hmmm. Ciekawe, jak to wyszło. Mam nadzieję, że długość noty Wam odpowiada, bo, prawdę mówiąc, trochę się napisałam nad tym szajsem xD 

Czy tylko ja nie mogę uwierzyć, że już za miesiąc wakacje? :3
Papa,pyszczki.
I nie zgrzejcie się za bardzo na słonku ;D

9 komentarzy:

  1. Chce znowu byc kolekcjonereeeem... ;_;
    I tez chce te piekne czasy na PIERWSZYM forum. ;< Dude, ty chcesz zebym wrocila czy co?
    Wtf jestem twoim idolem. xDD
    LPSFanka chyba ukrywa sie pod niewidokiem na GG... :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna notka, ale ukradłaś mi temat na notkę D;
    Zabiję Cię za to kujoństwo -.-'', to się nazywa swoja drogą wysoka inteligencja, czy tam wysokie IQ.
    BTW.Ja już w ogóle zapomniałem o tej Fafikowej ;o~
    BTW2. Takie notki to ja chętnie będę czytać, fufnie ;o.
    See ya, a mogę napisać KASIEŃKA? XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lol. Rozumiem cię mentalist. na mnie wiecznie mówią kujon.

      Usuń
  3. FILOZOFJA WEDŁUGH BATHI <3

    ~ tfa fjecnie oddana Z.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ejjj... A gdzie tam jestem ja!!?? xD Też jestem rozpoznawalna ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny blog :D Wszystkie cechy z INNYCH CECH CHARAKTERYSTYCZNYCH się zgadzają ^ ^. Uwielbiam MLP FIM, Anime, i wogule ;)Fajny blog xD

    OdpowiedzUsuń
  6. Taa... Chodziło o LPS'a ;P -szarego Colliego. ^^ A co do notki... Mądra ;) Ale nie ze wszystkim się zgodze... np. z 'każdy komentuje każdemu' :/ A ogólnie to... zapomniałam xDD No dobra... jak sobie przypomnę to napiszę. A tak to mam pytanie... (na serio za nie przepraszam) Wpadłabyś do mnie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Yayy, napisałas o tym, o czym zawsze chciałam, aby ktoś napisał :D No i faktycznie - mam bardzo, BARDZO podobne zdanie. Co do tego, kto nie jest kolekcjonerem dodałabym osoby "wyrzekające" się LPS bo to dziecinne" i takie, co zbierają żeby zaszpanować że mają 86348764 spanielków albo coś w tym stylu. I tych, którzy kopiują innych. OMG wymieniłaś mnie o.O Wow, dzięki! :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Nareszcie długa nocia! Zgadzam się w 100 % z tym co mówisz. Wprawdzie jestem LPS'owej społeczności niedawno, ale co 3 blog o LPS jest zawieszony :(
    Ps. Ja chcę do obozu herosów!
    Ps.2 Omg. Mam w nicku męskie imię oO

    OdpowiedzUsuń